Kirkegården

Grandækning på en ny måde

På Asnæs Kirkegård har der altid været sat en ære i at lægge gran, så det tilpasses det enkelte gravsted, og så gravstederne fik forskelligt udtryk.

Grandækning på en ny måde

Tidligere blev al grandækning foretaget liggende på kirkegården, men nu arbejdes der stående indenfor på værkstedet og derefter udlagt på gravstedet. Granarbejdet er hårdt arbejde for ryg og knæ, og arbejdstilsynet har derfor anbefalet os at følge denne procedure.

Vi vil fremover arbejde med grandækning på denne måde, men det tager noget tid at opnå samme erfaring med den nye metode, som vi havde med den gamle. Vi håber naturligvis, at I stadig oplever grandækningen som vel udført håndværk og som en smuk vinterudsmykning.

Forskellige gravstedstyper

Du kan finde information om kirkegårdens opbygning og de forskellige typer grave ved at klikke på knappen herunder. Bemærk at filen læses bedst udprintet.

Information om kirkegården

Om kirkegården og gravsteder

På Asnæs kirkegård er der forskellige gravstedsformer